Retourneren

Defecten:

Het kan helaas voorkomen dat een product defect raakt. Als je product defect is bij ontvangst of binnen 14 dagen na ontvangst krijgt dit bij ons de status “DOA”(Dead On Arrival / defect bij ontvangst). We zullen het artikel in dit geval vervangen zodra wij de klacht hebben geconstateerd. Producten die buiten deze termijn van 14 dagen vallen zullen het reguliere garantieproces betreden. Zij zullen na constatering van het defect opgestuurd worden naar de leverancier of fabrikant.

In beide gevallen raden wij je aan het artikel onbeschadigd en in originele verpakking op te sturen. Ook raden wij aan het artikel verzekerd retour te sturen in een anonieme omdoos. Een RMA aanvraag gaat via je account. Binnen je account heb je de keuze om de RMA in te dienen. Als je niet over een account beschikt kun je altijd via info@feenstraict.nl je defect aanmelden.

Herroepingsrecht:

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor het retour sturen van je thuis naar ons zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de verzendtarieven de website van je vervoerder. Als je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@feenstraict.nl of via Mijn account. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product in goede orde retour ontvangen is.

Uitzondering op dit herroepingsrecht zijn assemblages. Deze zijn maatwerk en specifiek op je wensen samengesteld. Uiteraard zijn we voor de normale garantie op de diverse onderdelen bereikbaar.

Zakelijk geplaatste bestellingen kunnen geen aanspraak doen op het herroepingsrecht, omdat dit een consumentenrecht is. Echter is het in sommige gevallen mogelijk dat wij hiervoor een uitzondering maken. Hiervoor dien je een verzoek te mailen naar info@feenstraict.nl. Er kan sprake zijn van weigering van retourname of bij acceptatie een restockfee in rekening gebracht worden.

Verzendkosten:

Als verzender bent je verantwoordelijk voor het aanleveren van de retourzending. Hierdoor zijn de kosten ook voor eigen rekening. Een uitzondering hierop is wanneer de retour een DOA (Dead On Arrival / defect bij ontvangst) product betreft. In dat geval kun je (binnen de garantieperiode) een retourlabel aanvragen bij onze supportafdeling via info@feenstraict.nl. Die beoordeelt of je recht hebt op een retourlabel.

In het kort:

Wanneer heb je recht op een retourlabel:

–          Wanneer het product DOA (Dead On Arrival / defect bij ontvangst)

Wanneer heb je geen recht op een retourlabel:

–          Product wordt retour gestuurd onder de wet Koop op Afstand.

Retourzending:

Voor de veiligheid van het retourneren, raden wij je aan om je product aangetekend op te sturen en het product in een anonieme doos te verzenden. Dit geldt voor artikelen die onder de “wet Koop op Afstand” worden geretourneerd, maar ook defecte producten (DOA of defect). In geval van een retour onder het herroepingsrecht ontvang je de verzendkosten in je order terug op je rekening als de gehele order retour komt. Bij een enkel artikel uit een order met meerdere artikelen, is dit niet zo. Verzendkosten richting Feenstra ICT & Media zijn bij Wet kopen op afstand voor eigen rekening.

In beide gevallen kun je je product voldoende gefrankeerd terugzenden naar Feenstra ICT & Media. Wij zullen je laten weten naar welk adres je de zending kan versturen.

Sluit wel een kopie van je factuur en een klachtenomschrijving bij.

Indien een RMA niet de gemelde klachten vertoont zijn wij genoodzaakt onderzoekskosten in rekening te brengen. Hierin zitten onze handelingskosten én de kosten om het product weer naar je te retourneren. Als de door je opgegeven klacht wordt geconstateerd, zullen er uiteraard geen onderzoekskosten worden gerekend. (Let op: Wet Koop op Afstand artikelen worden uitgesloten van onderzoekskosten)